Tiada had limit sehingga umur 100 tahun. Pelan Perlindungan ini mungkin terbaik untuk anda.



Jika anda sedang mencari-cari apakah produk takaful atau kad perubatan yang terbaik untuk anda, kami ingin kongsikan satu produk yang mungkin sesuai untuk anda iaitu A-LifeLink-i.

Produk berlandaskan Shariah dari AIA Public Takaful ini mengandungi tiga manfaat dalam satu produk iaitu kad perubatan, takaful hayat dan pelaburan. Satu pakje lengkap yang membolehkan anda mendapat pelbagai manfaat.

Antara kelebihan atau manfaat yang anda boleh nikmati adalah seperti berikut:

Pelan Keluarga

Kad perubatan ini mempunyai pelan untuk melindungi satu keluarga anda iaitu suami, isteri dan empat (4) orang anak. Caruman setiap bulan adalah berbeza mengikut umur disebabkan oleh faktor kesihatan ketika usia semakin meningkat.



Apa yang lebih menarik lagi adalah caruman setiap bulan adalah tetap dan tidak berubah. Jika anda ambil kad perubatan sahaja tanpa manfaat pelaburan dan takaful hayat, caruman anda akan meningkat mengikut tahun.

Manfaat Hospital Terbaik

Produk takaful ini juga memudahkan anda urusan kemasukan ke hospital kerana tiada admin fees, admission dan discharge fees akan dikenakan kepada anda.

Lebih menarik lagi kerana anda tidak perlu menyediakan deposit kepada pihak hospital jika anda ditahan. Manfaat ini sangat penting kerana penyediaan deposit yang mencecah ribuan ringgit adalah sesuatu yang sukar terutama ketika dalam kecemasan.


Kad perubatan ini juga didatangkan dengan cara pembayara 'Just Swipe' yang bermakna anda hanya perlu bawa kad perubatan anda sahaja ketika datang ke hospital.
Had limit 

Had tahunan untuk penggunaan kad perubatan tersebut adalah bermula dari RM100,000 sehingga RM1,500,000. Had limit yang tinggi ini membantu anda jika terpaksa mengalami kecemasan yang berulang pada tahun yang sama.

Perkara paling menarik tentang kad perubatan dari AIA tersebut adalah tiada limit seumur hidup. Ini bermakna, had limit anda akan kembali ke asal setiap tahun sehingga umur anda 100 tahun.

Contoh jika had limit tahunan anda adalah RM100,000. Jika anda sudah guna kad perubatan anda sehingga RM80,000 pada tahun 2016, had limit tersebut akan kembali menjadi RM100,000 pada tahun berikutnya.

Bonus ulang tahun

Setiap tahun anda akan diberikan bonus ulang tahun iaitu dengan kenaikan had jumlah dilindungi bermula dari tahun kedua sebanyak 1%. Bonus ulang tahun akan diberikan sehingga maksimum 20 tahun.

Ini bermakna jumlah perlindungan atau pampasan bagi kematian, penyakit kritikal dan hilang upaya menyeluruh akan meningkat berbanding dari jumlah yang anda ambil dari awal.


Manfaat tambahan (Rider) yang pelbagai.

Selain kad perubatan sendiri, terdapat beberapa lagi manfaat tambahan yang anda boleh pilih seperti berikut :

  • A-Plus WaiverExtra-i (Jika mempunyai masalah hilang upaya, caruman menjadi percuma)
  • A-Plus Hospital IncomeExtra-i (Elaun kemasukan yang tinggi jika dimasukkan ke hospital)
  • A-Plus Early CriticalCare-i  (Pampasan untuk sakit kritikal di peringkat awal atau tahap satu (1))

Dan banyak lagi manfaat tambahan yang anda boleh tambah (Sila rujuk kepada ejen berdaftar berhampiran dengan anda). Namun, semakin banyak manfaat yang anda ingin tambah, semakin tinggi caruman yang perlu anda buat setiap bulan.

Oleh itu, pastikan anda memilih manfaat tambahan yang sesuai dengan risiko, keperluan dan gaya hidup anda.

Bagi mendapatkan maklumat penuh tentang produk ini, anda boleh rujuk kepada ejen berdaftar yang berhampiran dengan tempat anda. Pastikan anda dapatkan produk yang terbaik untuk diri anda.

Jika anda mahu dapatkan quotation percuma dari pihak kami, sila isi borang disini ISI BORANG.

2 Comments

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post