6 Sebab Utama KENAPA Rakyat Malaysia Perlu Ceburi Bidang Kewangan Setidak-tidaknya SEKALI Seumur Hidup


Ramai anak muda hari ini sudah mula menceburi bidang kewangan sebagai satu kerjaya tetap mereka.

Pada masa yang sama juga, masih ramai yang belum tahu kenapa terlalu ramai anak muda menyertai bidang kewangan ini.

Kami ingin kongsikan beberapa faktor seperti dibawah.

1. KNOWLEDGE (Ilmu pengetahuan)

Di sini anda berpeluang untuk belajar tentang pengurusan kewangan dengan lebih baik. Selain merancang kewangan client, secara tidak langsung, anda juga BERJAYA merancang kewangan peribadi anda.

Pengurusan kewangan yang dimaksudkan adalah termasuk simpanan, pelaburan, dan perlindungan. Anda juga PASTI dapat memahami dengan lebih mendalam tentang 
  • Simpanan kecemasan dan simpanan jangka masa panjang. 
  • Pelaburan jangka masa pendek, sederhana, dan panjang. 
  • Perlindungan atau penggantian pendapatan lebih dikaitkan dengan perancangan kewangan selepas kematian termasuk hibah mutlak, hibah amanah, hibah bersyarat, wasiat, faraid, sedekah, dan waqaf (ilmu alam). 

2. INCOME (Pendapatan)
TAK perlu ada 'skills' pandai kipas bos utk naik gaji! Income anda tentukan sendiri, buat lebih dapat lebih! 

Rajin sharing ilmu kewangan, wang pun rajin masuk poket anda! 

Tidak dinafikan, anda berpeluang jana pendapatan lebih lumayan jika kena dengan teknik dan caranya. Hanya perlukan usaha yang berterusan untuk berjaya. Realitinya, kerjaya sebagai penasihat kewangan berada dalam senarai antara 10 pekerjaan berpendapatan tinggi di Malaysia.

3. ATTITUDE (Sikap) 
Bidang ini juga mengajar anda cara untuk berkomunikasi dengan baik terhadap semua lapisan masyarakat tanpa mengira bangsa, umur dan status pekerjaan. 

Perkara ini bukan hanya boleh dipakai pada bidang ini sahaja , malah juga boleh dipakai dalam apa jua bidang yg anda ceburi kelak. Juga dapat menambah bilangan kenalan utk tujuan 'Business Networking' pada masa akan datang. 

Selain itu, penampilan dan cara berpakaian kemas merupakan antara intipati paling menarik yang boleh anda selami di sini.

4. MINDSET (Cara berfikir)
Anda juga pasti akan menjadi lebih positif dan matang dalam mengawal emosi dan mengambil tindakan. 

Pelbagai rintangan dan cabaran akan anda hadapi di sini. Sabar dan istiqomah dah menjadi makanan dan darah daging apabila berhadapan dengan jutaan pelanggan yang bermacam-macam karenah. 

Hal ini membantu anda meningkatkan lagi corak pengurusan hidup anda dalam menghadapi cabaran-cabaran lain yang berlaku di sekeliling anda termasuk di rumah.

5. MASA KERJA YANG FLEXIBLE
Salah satu RAHSIA cinta kepada pekerjaan yang anda lakukan adalah waktu kerja tidak mengganggu waktu penting anda terutama sekali apabila bersama keluarga. 

Bayangkan kalau tiap-tiap minggu perlu bawa mak check-up di hospital? Boleh lulus ke cuti? 'Kalaupun' lulus sudah pasti bukan setiap minggu! 

Di sini juga anda boleh tentukan nak bekerja berapa jam sehari, berapa hari seminggu? Lebih-lebih lagi dah nak dekat raya ni. Berapa ramai yang apply cuti tak lulus? Di sini anda boleh set sendiri bila dan berapa lama nak cuti, CONFIRM lulus!

6. SAHAM AKHIRAT
Pilihan kerjaya sebagai 'Financial Consultant' bukanlah bertujuan untuk menjadi kaya dan berjaya di dunia semata-mata. Juga bertujuan untuk pahala di akhirat kelak. 

Di samping memberi didikan dan nasihat secara percuma, BAYANGKAN anda ada beribu client, setiap daripada mereka sedekahkan RM20 untuk pembukaan akaun tabung haji. Hal ini sekali gus dapat menaikkan taraf ekonomi Islam. 

Bukan itu sahaja, sebenarnya anda juga bertindak sebagai dae' kewangan Islam secara tak langsung.

Bagaimana hendak bermula??? 'EDDIE Group' adalah pilihan terbaik!

Syarikat kami merupakan sebuah syarikat TERBAIK di bawah kumpulan perbankan dan kewangan TERBESAR di malaysia dan mempunyai pelbagai cawangan di serata malaysia dan yang paling penting adalah PATUH SHARIAH! 

Kami menyediakan platform untuk anda ubah hidup anda! Ramai yang dah BERJAYA bersama kami! 
Student, akauntan, penyelia kantin, guru, pemegang PHD, dan bermacam-macam latar belakang telah datang menceburi bidang ini. Anda bila lagi? Jom sertai kami!

Untuk panggilan temuduga boleh hubungi:

En. Waris
Call/ sms : +6013-3282944
Whatsapp : www.wasap.my/60133282944
Email : waris.ecteam@gmail.com

#kejayaanandakeutamaankami #kejayaanuntukdikongsibersama#letspursueourdreamstogether #comejoinus #dropurresume

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post